Pryč s jarní únavou

30. března 2012 v 15:39 |  OSTATNÍ
Možná se tě to taky týká - začíná jaro, začínáš být aktivnější, šťastnější, ale bohužel i unavenější. Tohle na mě taky sedí a jsem z toho vždy trochu zklamaná, protože se celý podzim a zimu těším na sluníčko, prvních pár slunečných dnů je v pohodě, je mi skvěle, ale pak se dostaví únava a já pomalu ztrácím radost i ze sluníčka. Rozhodla jsem se vyzkoušet několik tipů a o ty se s vámi podělit.


1. Tekutiny
Správný pitný režim Tě chrání před dehydratací, čistí tělo a pomáhá ozdravovat tvé tělo. Denně by jsi tedy měla vypít minimálně 2 litry vody nejlépe té z kohoutku. Také jez ovoce a zeleninu, protože i ona má v sobě dost tekutin (například meloun - 80% vody). Pokud nemáš ráda čistou vodu, ochuť ji pár kapkami citronu či limetky.

2.Spánek
Na to že je hodně důležitý nemusím ani upozorňovat. Každý samozřejmě potřebuje hodin, které prospí jinak - někomu stačí 5 hodin a někomu ani 9. Takže si zkus najít tu tvojí hodinu co ti vyhovuje a tu dodržuj. Nesmíš také zapomenout na to, že spánek je nejúčinější do půlnoci. A pokud si navykneš spát třeba ve 22 a vstávat v 7, bude to nejlepší, ale měla by jsi to dodržovat i o víkendech.

3. Slunce
Svým způsobem tě pobyt na slunci unaví, protože určitě nebudeš celou dobu jen sedět, ale budeš někde pobýhat a podobně, ale zase Ti sluneční paprsky pomohou k tvorbě vitamínu D, který ti pomáhá v boji proti únavě.


4.Jídelníček
Ano, to tady prostě nesmí chybět, protože je velice důležitý. Jeste více ovoce a zeleniny, nejen kvůli vodě co obsahuje, přirozeným cukrů, ale také díky vitamínum, které obsahují. Jezte hodně zeleninových salatů a odlehčených jídel a uvidíte, že se budete cítit mnohem lépe, protože si očistíte tělo.


5.Pohyb
Vemte psa, kamarádku, přítele či mamku s babičkou a udělejte si dlouhou procházku, plnou slunečních paprsků. Pokud je ještě zima, jděte třeba jen na 20 minut. Vydáte přebytečou energii, kterou jste nabrali z "rychlých" cukrů (čokoláda, bonbony..) a pročistíte si hlavu. Procházku můžete střídat s posilováním či protahováním, kterému věnujte alespoň 3/4 hodiny.

6. Doplňte nedostatky
Po takové zimě, jako byla tenhle rok, Ti určitě chybí sposta vitamínů, hlavně vitamín C, který je pro tělo důležitý. Ale než si koupíš v lékárně tabletky, raději vyzkoušej přírodní zdroje jako třeba šípek, kiwi, pomaranč, brokolici, zelí...

7. Obkop se barvami
Ne každý má to štěstí že bydlí na vesnici, či v baráku, který obklopuje zahrada s kupou barevných kvítků, proto vyraž do přírody a nasbírej si kytky. Kytkami se prostě obklop, jak jen je to možné. Uvidíš, že bude hned všechno růžovější, protože barvy dokáží tak trochu zázraky. Nakoukni také do svého šatníku a oživ ho barevnými kousky. Svět bude barevnější a ty budeš působyt klidným a zároveň aktivním dojmem. Lidé si tě všimnou a budou si k tobě chodit nabýjet enrgii a hned je po nudě a myšlenkách na únavu. :)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Bebe Sušenka Bebe Sušenka | Web | 30. března 2012 v 15:43 | Reagovat

dobré rady, jarní únava mě hodně trápí :(

2 Terez Terez | Web | 30. března 2012 v 15:44 | Reagovat

Mě právě taky, proto jsem tenhle článek napsala. Mě tohle pomohlo :) Vyzkoušej a doufám, že pomohou i tobě! :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama